Το μάθημα αποσκοπεί στην εισαγωγή των φοιτητών στις βασικές έννοιες της επιστήμης της Βιοχημείας Τροφίμων. Στο τέλος του μαθήματος ο φοιτητής/η φοιτήτρια θα έχει αποκτήσει τις ακόλουθες δεξιότητες:
- Να κατανοεί βασικές αρχές της Βιοχημείας Τροφίμων
- Να κατανοεί έννοιες όπως Θρεπτικές Ύλες, – O Ρόλος της Τροφής – Ενεργειακό Ισοζύγιο- Πρόσληψη Τροφής μέσω της επιστήμης της Βιοχημείας Τροφίμων
- Να κατανοεί την σημασία των υδατανθρακών στην Βιοχημεία Τροφίμων (Πηγές, Πρόσληψη, Πέψη, Απορρόφηση, Μεταβολισμός, Ρόλος) και τα προβλήματα από τη Μειωμένη ή την Υπερβολική Κατανάλωσή, όπως ο Σακχαρώδης Διαβήτης, αλλα και έννοιες όπως η γλυκαιμική επίδραση τροφής, γλυκαιμικός δείκτης -Διαιτητικές ή Φυτικές Ίνες.
- Να κατανοεί την σημασία των διαφόρων ειδών λιπαρών υλών – Λιπιδίων στην Βιοχημεία Τροφίμων Λιπαρές Ύλες – Λιπίδια (Πηγές, Πρόσληψη, Πέψη, Απορρόφηση, Μεταβολισμός, Ρόλος – Λιπώδης Ιστός – Η επίδραση ορμονών) και ασθένειες που Σχετίζονται με την πρόσληψη και μεταβολισμό των Λιπαρών Υλών, όπως οι Παχυσαρκία – Αθηροσκλήρωση
- Να κατανοεί την σημασία των διαφόρων ειδών Πρωτεϊνών (Πηγές, Πρόσληψη, Πέψη, Απορρόφηση, Μεταβολισμός, Ρόλος – Ισοζύγιο αζώτου – Πεπτική και Βιολογική αξία πρωτεΐνης – Φυτοφαγία) και ασθένειες που Συνδέονται με την πρόσληψη και μεταβολισμό των Πρωτεϊνών
- Να κατανοεί τον σημαντικό ρόλο των ενζύμων στα τρόφιμα και στην αξιοποίηση παραπροϊόντων τροφίμων
- Να κατανοεί τον σημαντικό ρόλο του νερού (Φυσικοχημικές Ιδιότητες, Λειτουργίες, Πηγές, Απορρόφηση, Απέκκριση – Απαιτήσεις Οργανισμού σε Νερό – Μόλυνση-Καθαρισμός Νερού)
- Να κατανοεί τον σημαντικό ρόλο των Βιταμινών (Πηγές, Απορρόφηση, αποθήκευση και απέκκριση) και τους Παράγοντες που επηρεάζουν την απορρόφηση και συγκεντρώσεις στο αίμα– Ρόλος και Ασθένειες που οφείλονται σε έλλειψη ή υπερβολική λήψη
- Να κατανοεί τον σημαντικό ρόλο των Ανόργανων Συστατικών (Μακροστοιχεία και ιχνοστοιχεία – Πηγές, Απορρόφηση, αποθήκευση και απέκκριση) και τους Παράγοντες που επηρεάζουν την απορρόφηση και συγκεντρώσεις στο αίμα– Ρόλος και Ασθένειες που οφείλονται σε έλλειψη ή υπερβολική λήψη
- Να κατανοεί την σημασία των χρωστικών Ενώσεων (Χλωροφύλλες, Μυοσφαιρίνη, Καροτενοειδή, Μπεταλαΐνες, Μελανίνες, Φαινολικά συστατικά) και των βιοδραστικοτήτων τους
- Να κατανοεί τις έννοιες που σχετίζονται με τα Πρόσθετα Τροφίμων (Επιτρεπόμενα Πρόσθετα-Ασφάλεια από τη Χρήση τους – Συντηρητικά)
- Να κατανοεί τις έννοιες που σχετίζονται με τα Ανεπιθύμητα Συστατικά των Τροφίμων (Ενδογενείς Τοξίνες Φυτικής Προέλευσης – Ενδογενείς Τοξίνες Τροφίμων Ζωικής Προέλευσης – Αλλεργιογόνα – Εξωγενείς Τοξίνες, Τυχαίες Προσμείξεις, Περιβαλλοντικοί Επιμολυντές – Τοξίνες Μικροβιακής Προέλευσης)
- Να κατανοεί τον σημαντικό ρόλο που έχουν τα Βιοδραστικά τροφίμων και τα οφέλη τους στην υγεία, αλλά και σύγχρονα δεδομένα που αφορούν την αξιοποίηση Βιοδραστικών τροφίμων και παραπροϊόντων τους για την παραγωγή νέων βιο-λειτουργικών προϊόντων στα πλαίσια της κυκλικής οικονομίας)
- Να κατανοεί τις έννοιες που σχετίζονται με τα Συμπληρώματα Διατροφής (Φαρμακοτρόφιμα – Σκευάσματα Ειδικής Διατροφής για Αθλητές/Παιδιά/Γηρασμένο πληθυσμό/καρκινοπαθείς/Έγκυες/κλπ – Αλληλεπίδραση με Φάρμακα – Ισχυρισμοί Υγείας)
Καθηγητές
Επιλέξτε για να δείτε περισσότερες πληροφορίες για κάθε μάθημα.
Όνομα | Τίτλος | |
---|---|---|
Θεόδωρος Μαρκόπουλος | Επίκουρος Καθηγητής | thmarkop@chem.duth.gr |
Αλέξανδρος Τσούπρας | Επίκουρος Καθηγητής | atsoupras@chem.duth.gr |